2022. február 4., péntek

EGY LÉZER UTÓÉLETE

     A kacatjaim közt találtam egy lézert. Gondolkodtam mit is kezdjek vele. Turkáltam még a kincseim közt és találtam egy 15x20 m/m-es síktükröt és egy valamivel kisebb mágnest. A mágnest ráragasztottam a tükör hátlapjára. A tükörhöz rögzítettem egy vékony cérnát, ezt elhelyeztem egy 0,5 literes befőttesüvegben úgy, hogy a fedelét átfúrtam egy 1 m/m-es fúróval, és ezen átvezettem a cérnát és a tükröt és mágnest körülbelül az üvegfeléig leengedtem és lezártam. A lezárt üvegben a tükröt és a mágnest nem éri az esetleges légmozgás. A lézer körülbelül 300 m/m-re helyeztem el fikszen. A lézert a tükör közepére irányítottam. Bekapcsolva  a 4 m-re levő falon megjelen a piros pötty. Egy idő után a pötty elkezdett jobbra balra mozogni kisebb nagyobb mértékben majd teljesen mozdulatlan lett. Ez a mozgás teljesen véletlenszerű, a kilengés mértéke, nagysága szintén. Ez napjában többször is megismétlődik. Gondolkodtam, hogy nincs-e összefüggésben a  naptevékenységgel. Az időkép térképei közt találtam egy napkitörés térképet, mely valós időben mutatja a Nap röntgensugárzását kb. órás felbontásban. A kis lézeres rendszer ezt a mozgást feltételezve követi. 

  Gondolom mindenkinek van otthon kacatos dobaza. érdemes néha áttúrni. Bepillantást nyertem a Nap nem látható viselkedésébe. ( legalábbis ezt feltételezem )  Utólag jutott eszembe, hogy a pötty helyzetét milliméter papíron kellene rögzíteni. 

A grafikon forrása: Időkép.hu                                                                                                        


       Saját grafikon